Sinvar İsrail gazetesine konuştu mu?

5 Ekim 2018 Cuma, Yeni Akit

Siyonist işgalcilerin tanınmış gazetelerinden Yedioth Ahronoth, 4 Ekim Perşembe günü, Filistin İslâmî Direniş Hareketi (Hamas)'ın Gazze'deki lideri Yahya es-Sinvar'la yapılmış bir röportajdan bazı notlar yayınladı ve röportajın tamamının 5 Ekim Cuma günü (yani bugün) yayınlanacağını duyurdu. Gazetede aynı zamanda bu röportajın bir Hamas liderinin bir İsrail medya organına verdiği ilk röportaj olduğuna dikkat çekildi.

Bu haber ve röportaj Türkiye'de pek gündeme gelmediyse de Arap dünyasında bayağı yankılandı. Çünkü Filistin İslâmî Direniş Hareketi (Hamas) liderleri prensip olarak siyonist işgalcilere ait basın yayın organlarına doğrudan herhangi bir açıklama yapmıyor ve röportaj vermiyorlar. Yedioth Ahronoth'un yayınladığı haber, yapılan röportajdan notlar vermesi ve röportajın tamamını da bir gün sonra yayınlayacaklarını dile getirmesi zihinlerde, 'Hamas bu konudaki tutumunu değiştirdi mi ve ilkesinden vazgeçti mi?' sorusunu akla getirdi.

Ancak siyonistlere ait gazetenin söz konusu haber ve iddiasını yayınlamasının hemen ardından Yahya es-Sinvar'ın ofisinden bir açıklama yapılarak, Sinvar'ın İsrail gazetesine kesinlikle röportaj vermediği, röportajın bayan İtalyan gazeteci Francesca Puri tarafından La Repubblica adlı İtalyan gazetesiyle The Guardian adlı İngiliz gazetesi adına yapıldığı, röportaj için soruların yazılı olarak gönderildiği, cevapların da aynı şekilde yazılı olarak verildiği ancak Sinvar'ın bayan gazeteciyle yine zikredilen gazetelerde kullanılmak üzere bir fotoğraf çektirdiği ifade edildi.

Yedioth Ahronoth gazetesi ise röportajın La Repubblica ve kendileri adına yapıldığı iddiasında bulundu. Ancak Sinvar'ın ofisinden yapılan açıklama bu iddianın doğru olmadığını Yedioth Ahronoth gazetesinin kirli bir oyun oynamaya çalıştığını, İtalyan gazetecinin de gerçek amacını gizlemek ve röportaj yaptığı kişiye yalan söylemek suretiyle bu oyunda kullanıldığını gösteriyordu.

Yedioth Ahronoth gazetesinin doğrudan kendi muhabirini göndermeyip Avrupalı bir gazeteciyi aracı olarak kullanması onun kirli bir oyun oynadığını gösteriyordu. Bir Hamas liderinin tavrını değiştirdiğini ve siyonist medyaya ilk kez bir röportaj verdiğini ispat edebilmesi için kendi muhabirini göndermesi ve doğrudan amacını açıklayarak bu röportajı gerçekleştirmesi gerekirdi. Bunu yapmayıp aracı gazeteci kullanması ve röportajın kullanılacağı yayın organları hakkında da yanıltmada bulunması oyun oynadığını gösterir.

Ama bu oyunu tutmamıştır. Çünkü siyonist işgalcilerin Hamas hakkında kafaları karıştırmak için bundan önce de birçok kirli oyun oynadıkları biliniyor. Örneğin içerisinde bu hareketin ilkelerine aykırı ifadelerin bulunduğu bazı açıklamaları ve bildirileri Hamas adına birçok kez yayınladılar. Ama Hamas derhal o bildirilerin ve açıklamaların kendisine ait olmadığını, siyonistler tarafından yayınlandığını duyurarak oyunlarını bozdu. Bu sefer de bir aracı gazetecinin kullanılması ve röportajın yayınlanacağı yerler hakkında farklı isimler verilmiş olması Yedioth Ahronoth gazetesinin iddiasını geçersiz kılacaktır.

Yahya es-Sinvar'ın ofisinden yapılan açıklamada İtalyan gazetecinin böyle bir oyunda kullanılmak ve yaptığı röportajı siyonistlerin gazetesine satmak suretiyle her şeyden önce kendi mesleğinin ilkelerine ve ahlakına aykını hareket ettiğine dikkat çekildi.

Röportajda siyonist işgal rejimiyle ateşkes konusuna da değinildiği ve Sinvar'ın ateşkesin ateşkese karşılık değil Gazze'ye uygulanan ambargonun kaldırılmasına karşılık uygulanması gerektiğini vurguladığı görülüyor